werkstudent werkt

Uitzendburo De Werkstudent

Veel respons op Enquête 'social media'

Naar aanleiding van de enquête die eind april onder onze uitzendkrachten is verstuurd, zijn er maar liefst 351 werkstudenten zo vriendelijk geweest deze in te vullen.
Dat is een geweldig aantal, bedankt voor de reacties! Onder de deelnemers hebben wij een 15 euro kadobon van Bol.com verloot. De gelukkige winnaar hiervan is Angela, zij is inmiddels op de hoogte gebracht. Nogmaals gefeliciteerd! Uit de enquête kwamen een aantal interessante dingen naar voren.

Wist je bijvoorbeeld dat het best bezochte tijdstip van o.a. Hyves en Facebook tussen 20.00 en 22.00 ligt? Nog een interessant feit: Twitter blijkt niet zo populair. Slechts 16% van de respondenten vulden in dat ze een Twitteraccount hebben. Hyves en Facebook vindt men daarentegen een stuk interessanter: 65% van de respondenten gebruikt deze social networks.

Iets meer dan een kwart van de respondenten heeft bij het zoeken naar werk wel eens gebruik gemaakt van een social networking site. Vooral Hyves en LinkedIn worden bij de zoektocht ingezet. Het sturen van privéberichten maar ook het reageren op advertenties en tips is daarbij in trek. Uiteindelijk mag slechts 5% zich prijzen met een nieuwe baan met deze inspanningen. Wellicht wordt er nog niet optimaal gebruikt van de mogelijkheden, De Werkstudent geeft een aantal tips:

Je aansluiten bij een social netwerk heeft talloze voordelen, je kunt er actief netwerken en connecties leggen voor jouw zoektocht naar een baan, maar ook kun je er sociaal contact onderhouden of 'bouwen' aan je personal brand.

Heb je De Werkstudent al gevonden op twitter, facebook, linkedIN en hyves? We nodigen je graag uit om je ervaringen te delen!