Wil jij ook betaald worden om naar de dikste Festivals te gaan?

Wordt festivalmedewerker! Lees verder

5 eigenschappen van een klantenservice medewerker

5 eigenschappen van een klantenservice medewerker

Voor elk bedrijf is een goede klantenservice van belang. Klantenservice medewerkers zijn onmisbaar. Als uitzendbureau zoeken wij regelmatig klantenservice medewerkers en weten wij waar een goede klantenservice medewerker aan moet voldoen.
Elke functie is anders maar de belangrijkste kernelementen van een klantenservice medewerker zijn terug te brengen tot de volgende 5 eigenschappen: respect, geduld, persoonlijk, empathie en accuraat.

1 Respect

In klantrelaties is het belangrijk om respect te hebben voor elkaar. Als klantenservice medewerker moet je klanten behandelen zoals jijzelf behandeld wil worden: eerlijk en respectvol. Zo creëer je vertrouwen en bouw je goede klantrelaties op. 

2 Geduld

Een ander belangrijke eigenschap voor een klantenservice medewerker is het hebben van geduld. 
Voor de klant is bijvoorbeeld niet alles vanzelfsprekend. Tijdens je werk heb je contact met klanten die dingen niet begrijpen, niet willen luisteren of tegen je in gaan. In zulke situaties is het van belang om geduldig te blijven.

3 Persoonlijk

Een goede klantenservice medewerker is persoonlijk. Bij een klantenservice heb je immers te maken met personen. Een klant moet niet gezien worden als nummertje of ticket. Het is belangrijk om persoonlijke service te bieden zodat elke klant een positieve ervaring heeft met jou en de organisatie. 

4 Empathie

Als klantenservice medewerker moet je vanuit de klant denken en niet vanuit jezelf. Zo kun je de klant beter begrijpen. Ook draait het niet alleen om inlevingsvermogen. Het doel is uiteindelijk om actie te ondernemen en om de klant dus zo goed mogelijk van dienst te zijn. 

5 Accuraat

Het is van belang dat je als klantenservice medewerker accuraat bent. Dit houdt in dat je te allen tijde snel handelt en zorgvuldig inspeelt op situaties. Elke interactie met de klant is belangrijk om ervoor te zorgen dat klanten zich gehoord voelen. Tegelijkertijd laat je zien dat je prioriteit geeft aan hun probleem en gepaste service gaat bieden. 

De bovenstaande vijf eigenschappen zijn essentieel voor een goed functionerende klantenservice
zodat er een belangrijke bijdrage geleverd wordt aan de ervaring van klanten met het bedrijf en daarmee ook de groei. 

Bij De Werkstudent kun je terecht voor diverse klantenservice vacatures. Zo werken wij samen met mooie opdrachtgevers waar je aan de slag kunt gaan als klantenservice medewerker. Lijkt het jou nu leuk om te werken als klantenservice medewerker? Bekijk onze klantenservice vacatures en solliciteer.

Vind op onderwerp

KLANTENSERVICE MEDEWERKER EIGENSCHAPPEN