Wil jij ook betaald worden om naar de dikste Festivals te gaan?

Wordt festivalmedewerker! Lees verder

Rick & Linsey – Brût Homeware

Rick & Linsey – Brût Homeware

Bij Brût Homeware ben je op het juiste adres om jouw woning niet alleen mooi maar ook duurzaam te maken. Op de foto staan founders Rick & Linsey, samen ontwerpen ze producten voor in de woonkamer, keuken of kantoor. Lees hier meer over hun ondernemersverhaal.  

“In 2012 zijn we een winkel gestart en hier kregen we vaak de vraag naar kleine producten in onze stijl. Ook kregen we vragen van andere winkeliers die onze stijl producten wilden verkopen. Alleen wisten ze niet waar ze onze producten konden inkopen. 

Zo ontstond het idee om zelf producten te gaan ontwikkelen. In 2017 hebben we onze eerste eigen producten gelanceerd. In 2019 sloten we onze winkel om vervolgens volledig verder te gaan met ons merk Brût Homeware. 

Met Brût Home Ware ontwerpen we woonaccessoires in de breedste zin van het woord. Dit zijn voornamelijk bruikbare producten voor je keuken, home office en woonkamer. 

Sinds vorig jaar is hier ook een decoratieve glascollectie bijgekomen. In de toekomst willen we ook graag textiel toevoegen aan ons assortiment. Denk hierbij aan kussens en (thee-)doeken. Onze producten verkopen we via winkeliers, dit zijn voornamelijk fysieke winkels. 

Duurzaamheid bij Brût Homeware
In onze winkel draaide het allemaal om producten die onverslijtbaar waren. Die kernwaarde hebben we altijd gehouden. We willen graag producten maken die mensen een leven lang kunnen gebruiken. 

Om te voorkomen dat producten worden weggegooid omdat ze stuk zijn of uit de mode. We maken gebruik van recyclede of recyclebare grondstoffen. Hiermee verminderen we onze ecologische footprint nog verder. 
Met andere woorden proberen we dus eigenlijk om de schade die we door onze activiteiten aan het milieu toebrengen zoveel mogelijk te verminderen. 

Dieptepunten & Succes
We hebben meerdere dieptepunten meegemaakt. Zo konden volledige zendingen vanuit India zo de prullenbak in omdat ze verroest waren of gewoonweg verkeerd waren gemaakt. Het is in ieder geval een harde leerschool. Bij het runnen van een eigen business moet snel geld verdienen niet de drijfveer zijn. In het begin kost alles alleen maar geld. 

Naast dieptepunten hebben we gelukkig ook successen behaald met Brût Homeware. Momenteel hebben we klanten in maar liefst 24 landen: van Australië tot Japan en Chili. Voor ons is dit een bizar idee. Laatst werden we ook door een winkel in Brooklyn geprezen als het mooiste nieuwe merk dat ze in jaren gezien hadden. Dan zijn die dieptepunten het allemaal weer waard. 



Tips voor startende ondernemers
Onze tip klinkt afgezaagd, maar het is wel een gouden: je moet het gewoon doen. Alleen door te doen leer je en kom je er uiteindelijk achter wat je koers wordt. 

Van tevoren kun je helemaal niet je koers bedenken. Stel in ieder geval een haalbaar doel op en begin met de uitvoering. Je zult tegenslagen ervaren maar die heb je ook weer nodig om verder te komen. Zonder strijd geen overwinning. 

Dromen & ambities
Ons merk willen we graag uitbreiden met meer designs, meer materialen als glas en textiel en meer markten. Op deze manier komen er zoveel mogelijkheden voor ons vrij waar we nog vele jaren zoet mee kunnen zijn. 

We richten ons nu volledig op de B2B markt (wederverkopers) maar willen in de toekomst ook direct aan consumenten gaan verkopen. Dit vergt echter een andere strategie en kennis waar we nu nog niet aan toe zijn, maar wie weet in de toekomst.”

www.brut.nl/nl/
www.instagram.com/bruthomeware/

Vind op onderwerp

AMSTERDAM ONDERNEMEN DUURZAAAM