Sunny zorgt voor flow: een bijbaan op Schiphol als floorwalker

Sunny zorgt voor flow: een bijbaan op Schiphol als floorwalker

Sunny is een enthousiaste uitzendkracht van De Werkstudent. Hij vond bij ons zijn eerste baan als floorwalker op Schiphol. Wij stelde hem een aantal vragen over zijn werk en de hoogtepunten. Leer de werkzaamheden op Schiphol van binnenuit kennen met zijn verhaal.

Sunny is een enthousiaste uitzendkracht van De Werkstudent. Hij vond bij ons zijn eerste baan via ons als floorwalker op Schiphol. Wij stelde hem een aantal vragen over zijn werk en de hoogtepunten. Leer de werkzaamheden op Schiphol van binnenuit kennen met zijn verhaal.

Hoe ben je eigenlijk bij deze baan uit gekomen?
Ik ben op Schiphol terecht gekomen door mijn vriend Erkan, die ook werkt bij floormanagement op Schiphol. Ik was totaal niet van plan om er te gaan werken, tot het moment dat het gezeur van mijn vriend mij overstag hielp om toch even te gaan kijken hoe het eigenlijk is om op Schiphol te werken.

Hoe was je eerste kennismaking met De Werkstudent?
Ik kreeg vanaf het begin veel begeleiding bij alle bezigheden van mijn werk en alles werd me voorbeeldig uitgelegd. Van de loonstrook tot diensbevestiging en de verandering van werktijden, alles wordt goed toegelicht en daar ben ik nog steeds erg tevreden over.

Hoe ziet een gemiddelde dag als floorwalker er uit?
“Mijn werkzaamheden zijn heel uitgebreid, maar over het algemeen gaat het erom om de ‘flow’ bij passagiers gebieden op Schiphol voortvloeiend te houden. Geen opstoppingen, vertragingen etc. En daarbij moet je niet alleen denken aan de vertrekhallen, maar ook bijvoorbeeld transferfilters achter de paspoortcontrole of de reclaimhallen waar de bagage word opgehaald (aan het eind v.d. vakantieperiodes kan het een gekkenhuis worden daar). Wat de laatste paar maanden veelal word uitgelegd aan de uitzendkrachten, is dat wij een gastheer/vrouw functie vervullen. Wij moeten de passagiers op hun gemak laten voelen. De passagiers een veilig en vriendelijke omgeving aanbieden en daarbij hen assisteren met ons kennis.”

Wat is het leukste moment wat je binnen deze functie hebt meegemaakt?
De leukste momenten komen vreemd genoeg uit de zwaarste en meeste vermoeiende momenten voort. Zo vond ik het geweldig te werken tijdens de hevige sneeuwval vorig winter. Maar ook tijdens de aswolken werken was het geweldig. Alles lag plat op Schiphol en vele passagiers waren er gestrand en er moest voor hun gezorgd worden. De algehele chaos eromheen was zo merkwaardig en tegelijkertijd leuk, omdat je met zoveel verschillende mensen te maken krijgt waarmee je zoveel samen doet. Je zorgt voor passagiers, maar je werkt ook samen met mensen van de security, Koninklijke Marechaussee, KLM etcetera. Iedereen bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat de gestrande passagiers goed werden geholpen.

Zou jij deze functie ook aan anderen aanraden en waarom?
Ik zou deze functie ook zeker aan anderen aanraden, omdat je nooit zal verwachten wat voor leuks je allemaal zal meemaken op Schiphol. Elke dag is anders, je zult nooit een dag meemaken als een vorige. Het is wel weer zo, dat je een sociaal en behulpzaam karakter moet hebben om bij floormanagement aan het werk te gaan, aangezien je passagiers erg veel zal gaan moeten helpen. Maar over het algemeen heb ik erg leuke collega’s binnen floormanagement maar ook daarbuiten. Alle medewerkers op Schiphol werken met elkaar samen en dat voelt als een groot, hecht team!

Vind op onderwerp