Host / Hostess bij Theater

Host / Hostess bij Theater
Leuke flexibele bijbaan in centrum Amsterdam!

Sales Recruiter

Sales recruiter Schiphol
Binnen het team zal jij met name verantwoordelijk zijn voor de werving van nieuwe opdrachtgevers.

Vacature Schoonmaker

Schoonmaakmedewerker
Parttime en Fulltime - diensten van 6 uur

Administratief medewerker

Administratief medewerker Screening
Houd jij van structuur, ben jij integer en administratief en communicatief sterk?

Klantenservice medewerker

Klantenservice alarmcentrale
In deze functie ben jij hét aanspreekpunt voor reizigers die onderweg, in het binnen- of buitenland zijn.

1001 Sollicitatievragen: kun jij tegen kritiek?

1001 Sollicitatievragen: kun jij tegen kritiek?
Kritiek vindt vrijwel niemand echt leuk. Toch zal de manier waarop je met kritiek omgaat zeker een uitgangspunt vormen voor vragen tijdens een sollicitatiegesprek. De manier waarop je kritiek ontvangt en bovenal benut heeft raakvlakken met je houding, stijl van werken, je aanpak en inzet; allemaal aspecten waar een werkgever natuurlijk graag meer over wil weten. Hoe beantwoord je de vraag, "kun jij tegen kritiek?"

Waarom wordt deze vraag gesteld?
Een werkgever wil niet alleen weten hoe je met kritiek omspringt, maar ook of je binnen de sfeer en cultuur van het bedrijf zal passen. Is de bedrijfscultuur heel direct, open en eerlijk dan wil een werkgever tijdens het sollicitatiegesprek achterhalen of jij hier goed mee om kan gaan en aan kan sluiten bij deze manier van werken.

Hoe antwoord je?
Er is niet echt een 'goed' of 'fout' antwoord op deze vraag,
al moet je natuurlijk absoluut waken dat je betweterig overkomt of de indruk wekt dat jij geen fouten maakt. Probeer de gesprekspartner ervan te overtuigen dat je kritiek waardeert, maar dat dit wel onderbouwde kritiek moet zijn waar je iets mee kunt. Geef hier tenslotte een praktijkvoorbeeld van. Laat merken dat je kritiek ziet als een gelegenheid om jezelf te verbeteren. Een voorbeeld waarbij je adequaat omging met de kritiek die je van iemand kreeg, waarmee je dus echt iets gedaan hebt, ondersteunt je verhaal.

Als je kritiek altijd afwijst, is dit aanleiding voor een werkgever om te denken dat je niet flexibel bent of makkelijk in de omgang. Flexibiliteit is belangrijk bij het aanleren van taken, het helpen en bijspringen wanneer dat nodig is, of je aanpak bij te stellen. Kritiek van anderen is vaak bedoeld om je te wijzen op manieren waarmee je jezelf kan verbeteren.

Heb jij nog een prangende vraag om aan deze rubriek toe te voegen, waar wij uitgebreid op kunnen ingaan? Stuur deze dan naar vraag@werkstudent.nl


Ga naar het overzicht van alle sollicitatievragen in een sollicitatiegesprek





.

Vind op onderwerp